یکی از دغدغه های بسیاری از مهندسین ساختمان و دانشجویان معماری، دریافت کل اطلاعات یک پروژه ساختمانی از نقشه،پلان،برش و نما گرفته تا جزییات فاز دو و پرزانته نهایی در کوتاه ترین زمان ممکن است.

نرم افزارهای فراوانی در بازار برای انجام این کار وجود دارند،اما سخت بودن کار با آنها و ارائه نه چندان حرفه ای موجب شده که خیلی از دانشجویان و مهندسین معماری،ساعات زیادی از عمر خود را صرف انجام پروژه ها کنند.

پروژه هایی که تهیه کل اطلاعات آن ها در کمتر از نصف زمان های فوق ممکن بود.

نرم افزارRevit Architecture یکی از محصولات کمپانی اتودسک است که در ۳۱ اکتبر سال ۱۹۹۷ در شهر نیوتن ایالت ماساچوست توسط Leonid Raiz وIrwin Jungreis ساخته شد.

رویت جایگزین بسیار مناسبی برای تمامی نرم افزارهایی است که تاکنون در صنعت ساختمان سازی استفاده گردیده است.

رویت قادر به شبیه سازی اطلاعات ساختمان به صورت 4 بعدی است که امروزه با واژه Bim شناخته میشود.

شما با استفاده از نرم افزار رویت میتوانید همزمان که در حال طراحی پلان طبقات خود هستید،حجم سه بعدی ساختمان و حتی برش،نما،جزییات فاز 2 و مهمتر از همه،برآورد دقیقی از هزینه های پروژه ساختمانی را نیز خیلی ساده در اختیار داشته باشید.

یکی از توانایی های بسیار جذاب رویت، وجود محیطهای فوق العاده قدرتمند Massing و Conceptual Mass است که رویت را قادر به مدلسازی کانسپت های پیچیده و احجام نسبتا دشوار میکند.

محیط Massing رویت توانایی مدلسازی هرکانسپتی را از جمله طرح های معماران بزرگی چون فرانک گری، زاها حدید و کالاتراوا و…را دارد.

علاوه بر این شما حتی قابلیت ایجاد احجام پارامتریک در قالب فرمول نویسی بر پایه روابط ریاضی که تا پیش از این در راینو و با استفاده از پلاگین گراس هاپر میسر بود را در اختیار دارید.

نرم افزار Revit در سه گرایش معماری , تاسیسات و سازه مورد استفاده مهندسین قرار میگیرد.

رویت ابزارهای کاملی برای مدلسازی اطلاعاتی ساختمان در خصوص معماری،سازه و تاسیسات را در اختیار دارد.